NY PRIS på gave til de som har alt

Publisert dato: 19. november, 2017

NY PRIS! - Kjøp to bind av «Bygda og menneskene» for kr 250,-.

Første bind tar for seg livet i Røyken fra 1840 til 1940, og det siste bindet tar leserne med til år 2000.
Historielaget selger begge bindene samlet for kr 500,00. Dette er en fin julegave til barn og barnebarn - eller til andre som har lyst til å vite mer om stedet de bor. Og dersom bøkene mangler i bokhylla hjemme, er det en fin-fin anledning til å gi en julegave til seg selv...

Terje Martinsen, æresmedlem i Røyken Historielag og tidligere både kultursjef og ordfører, håpet at de to bøkene kunne være et bidrag til å styrke stedstilhørigheten.
I det første bindet skriver han om utviklingstrekkene og mangfoldet i Røyken fra det kommunale selvstyret ble innført i 1837 frem til 1940. Bind 2 forteller om tiden fra 1940 til 2000. Foruten å vise okkupasjonstidens forholdsvis stor plass, forteller Martinsen om de store utviklingslinjene i bygda; fra en kommune dominert av industri og jordbruk, der «alle kjente alle», til en moderne og mangfoldig forstandskommune i sterk vekst.
Små og store begivenheter er med i bøkene. Små hverdagshistorier krydrer de store linjene og illustrerer noe av tidsånden i de ulike epokene.
Bøkene er rikt illustrert.

Bygda og menneskene. Bind 1 og 2. Selges samlet for kr 250,-.
Bestill på: post@historielaget.no og oppgi navn, adresse og telefonnummer.